Hlasovať

Žena. Slovo, které by svoje synonymum našlo v podobě superhrdinky. Superhrdinky v těch nejrůznějších převlecích a kamuflážích. Jedna je mámou, jedna cílevědomou studentkou a ta další je zkrátka ženou, která hledá štěstí. Štěstí pro každého může znamenat něco maličko odlišného. Každá z nás v něm spatřuje punc něčeho exkluzivního.

Formou přímé úměry ke štěstí oné superhrdinky může být i podnikání. Možnost projevit svoje dravé podnikatelské já je pro mnohé ženy formou, jak vyjádřit samu sebe.

CRM systém aneb zákaznická péče

Začít podnikat na vlastní pěst se může zdát jako pořádná dřina. Pokud jste se ale v minulosti potýkala s rolí novopečené maminky, až do dlouhých nocí ve skriptech ponořené studentky anebo nové kolegyně snažící se začlenit do již zajetého týmu spolupracovníků – věřte nebo ne, nebude to o nic těžší. A i když to občas bude znamenat výzvu, za nedlouho se budete cítit skvěle.

Možná zrovna zjišťujete možnosti, googlíte a studujete informace k tomu, jak se přidat k volnonožcům a neztratit u toho hlavu, motivaci ani velký obnos peněz. Možná si připravujete vyšperkované podklady i papírování pro případné kontroly z finančního úřadu. A možná jste již ve fázi, kdy hledáte vaši potenciální klientelu. Stejně tak u toho třebas zrovna pracujete na tom, aby si i ona klientela hledala se stejným zapálením vás.

Se svým podnikáním se přitom můžete dotýkat nejrůznějších sfér. Finance, reality, vzdělávání, marketing, MLM, servis, obchod a třeba i neziskovky. Ať už jste se rozhodla pro jakýkoliv obor, jakmile jde o zákazníky, není radno podceňovat zákaznickou péči. S tou nejlépe začít hned od počátku.

Často se bohužel stává, že podnikatelé pomýšlí na péči o zákazníka až v momentě nešťastných kroků, které vyústily v jediné – zákazníkova záda, odcházející směr konkurence. Ještěže ale superhrdinky přemýšlí hned několik kroků dopředu. Tak se této nepříjemnosti můžete s klidem vyhnout. Jeden takový sedmimílový krok kupředu můžete udělat se CRM systémem.

Co to je CRM systém

CRM systém vychází ze slovního spojení Customer Relationship Management, volně překládaný jako péče o zákazníka. Takový systém vás zbaví nechtěných faux pas v podobě zapomenutých schůzek, či neúplných detailů o zákazníkovi, které vám o sobě prozradí.

Jak něco takového může zvládnout? Systém sdružuje veškerá data o klientech na jednom místě a úkolů zkrátka nikdy nemá dost! Odpočinek mu je cizí a raději jej přenechá vám. Díky bezedné paměti mu můžete prozradit jakýkoliv blížící se termín schůzky, akce anebo důležitého milníku, který vás s klientem pojí. Napojením systému na email i kalendář si zase bez námahy zobrazíte v databázi přesně to, co je pro vás v daný moment důležité. Každý klient pak může dostat svoji vlastní škatulku na základě toho, co s ním ve vašem podnikání řešíte.

Evidovat si kontakty můžete samozřejmě různými způsoby. Pokud tedy disponujete velkým množstvím volného času, který raději strávíte tvořením excelovských tabulek – jak je libo. Jde to však i mnohem efektivněji. Se CRM systémem se klientům pověnujete v reálném čase a s reálným dopadem.

Než tedy záplatovat nešťastně našlápnuté kroky, jděte rovnou naproti spokojeným zákazníkům, co se vás budou držet jako klíště nejen kvůli skvělým produktům a službám, ale také díky prvotřídní péči, díky které se u vás budou cítit jako doma.

Přenechte tedy zbytečné starosti na CRM systém. Vžijte se místo toho do své vysněné role, ať už pro vás znamená cokoliv. Neboť tak jako tak – ať už večer ukládáte děti k spánku, excelujete u zkoušky anebo začínáte podnikat na vlastní pěst – jste zkrátka superhrdinka, přesně taková, jaká jste.

Autorka: Sabina Neoralová 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno